Виробництво приправ і спецій - вигідний бізнес, якщо правильно підійти до організації процесу. Прянощі та спеції додають блюдам особливого колориту - оригінальний аромат і смак. Без них не обходиться жодна господиня. Величезні запаси смакових і ароматичних добавок зберігаються на кухнях закладів громадського харчування. Попит на продукцію не знижується. Популярність спецій і приправ обумовлена їх постійним використанням не тільки на домашній кухні, в ресторані або кафе, але також у сфері виробництва продуктів харчування - соусів і заправок, маринадів для м'яса і птиці. Бізнес на приправах - це можливість отримання стабільного, гарантованого доходу з мінімальними фінансовими вкладеннями, витратами часу і сил.
Бізнес на спеціях і прянощах грунтується на бажанні людей урізноманітнити щоденне меню, готувати незвичайні страви. Різні комбінації спецій і прянощів допомагають домогтися неповторних відтінків смаку та аромату. Це харчові добавки, які будуть популярні на ринку, поки живе кухарське мистецтво. Вони підвищують апетит і сприяють засвоєнню їжі, позитивно впливають на діяльність травної та серцево-судинної системи, покращують загальне самопочуття. Продаж спецій і приправ була і буде вигідним бізнесом. Рентабельність проекту при правильній організації справи практично не викликає сумнівів.
Основні моменти при запуску нового підприємства:
Реєстрація торгової марки - один із завершальних етапів бізнес-процесу. Якщо оформленням документів займається юрист, вам не доведеться зіткнутися з несподіваними проблемами в майбутньому. Професійна допомога (консультація) юриста, бухгалтера, фінансиста потрібна, щоб вибрати вид форми власності підприємства, від якої залежить сума податків.
Перш ніж відкрити власне підприємство, буде корисно дізнатися, як роблять приправи. Виробництво приправ починається зі збору та підготовки сировини. Для виготовлення продукції використовують коріння, листя, квітки та насіння рослин. Деякі прянощі роблять з кори, наприклад, корицю та кассію. Технологічний процес складається з декількох етапів - висушування, сортування, розмелювання. Особливості процесу виготовлення розрізняються залежно від виду рослини. Наприклад, гвоздику збирають з дерев старше 6 років. Бутони збираються вручну, з них видаляють квітконоси, далі відправляють сировину на сушку.
Перевірити якість продукції можна, опустивши кілька бутонів у воду. Вертикальне розташування бутонів вказує на наявність великої кількості ефірних олій. Використання таких прянощів забезпечить страві яскравий, виражений аромат. Горизонтальне розташування бутонів свідчить про низьку концентрацію ефірних олій. Плоди ванілі збирають в момент неповного дозрівання. У свіжозібраних плодів відсутній запах. Характерний аромат з'являється після нетривалої термічної обробки та ферментації сировини. Збір коренів імбиру починається після повного висихання листя і стебел.
При виборі місця для розміщення торгової палатки або магазину враховують прохідність - щоденний обсяг людського потоку. Продаж спецій ведеться активно в місцях з найбільшою відвідуваністю потенційними клієнтами. Окремо стоїть магазин смакових добавок навряд чи буде приносити більший прибуток. Люди рідко відправляються купити виключно прянощі або приправи, які не належать до основних продуктів харчування. Ринки та торгові доми з продуктовими магазинами різної спеціалізації - оптимальні майданчики для облаштування власної торгової точки з продажу спецій.
Люди приходять на ринок або в торговий дім купити м'ясо і рибу, молоко і молочні продукти, крупи і макаронні вироби, овочі і фрукти. Це продукти харчування першої необхідності, в них людина потребує щодня. Наявність поруч з вашої торговою точкою м'ясної, рибної, бакалійної крамниці забезпечить приплив покупців, багато з яких захочуть попутно придбати нові приправи. Залучити покупців можна, додавши в асортимент кілька супутніх товарів, наприклад, рукав для запікання, красиві набори ємностей для спецій з дерева, кераміки, скла.
Виробництво спецій - підприємницька діяльність, яка вимагає спеціального оформлення і отримання дозволів у відповідних органах. Реєстрація власного ФОП - обов'язковий етап організації легального бізнесу. При реєстрації слід вказати вид економічної діяльності (в Україні 46.37 - торгівля чаєм, кавою, какао, прянощами). Для безперешкодної роботи торгової точки потрібно отримати дозволи компетентних органів, як Державна служба з надзвичайних ситуацій (пожежна безпека) і Державна служба з питань безпеки харчових продуктів.
Бізнес з приправами не вимагає великої торговельної площі, що є перевагою цього виду підприємницької діяльності. Для зберігання і розміщення на вітрині товарних запасів підійде намет, павільйон площею 3-6 м2. Купівля торгового обладнання - обов'язкова умова успішної торгівлі. Для розміщення упаковок з приправами знадобляться стелажі.
Якщо планується продаж спецій на вагу, доведеться запастися спеціальними місткостями з кришками. Створення правильних умов зберігання (температура, ступінь вологості) запобіжить втрату споживчих властивостей і псування смакових добавок. Наприклад, при підвищеній вологості приправи набухають, стають сирими, змінюють смак, втрачають товарний вигляд і ароматичні властивості. Оптимальні умови зберігання спецій і приправ:
Інші необхідні предмети обстановки - прилавок продавця, стілець. До обов'язкового обладнання відноситься реєстратор розрахункових операцій (касовий апарат). Якщо спеції продаються на вагу, знадобляться електронні ваги, щоб зважувати відпускається товар. Звичайні механічні ваги відрізняються меншою точністю, тому краще вибирати електронні моделі, щоб уникнути неприємних ситуацій, пов'язаних з замалою товару. Продавцю знадобляться інструменти для фасування - спеціальні лопатки або ложечки, пакети з гріппера (струнний замок типу «зіп лок») різного об'єму.
Закон ринку простий. Чим ширше асортимент, тим більше купівельна аудиторія. Якщо покупець впевнений, що знайде в вашому магазині всі необхідні смакові добавки, він стане постійним клієнтом, не шукатиме інші точки продажу спецій. Основні представники цільової аудиторії - жінки і кухаря професіонали. Обидві категорії покупців вимогливо ставляться до асортименту продукції, обов'язково оцінять багатий вибір. При закупівлі зразків товару можна спиратися на дані статистики.
Наприклад, в ТОП-10 популярних спецій в світі входять базилік і майоран, кориця і гвоздика, гірчиця і мелений перець (червоний, білий, чорний, рожевий), імбир і куркума, лавровий лист і мускатний горіх. Попит залишається незмінно високим на каррі, суміш італійських і прованських трав, паприку, перець горошок і чилі, коріандр. В Україні великою популярністю користуються кардамон і орегано, розмарин і кріп. Багато покупців вважають за краще готові набори спецій, наприклад, для приготування глінтвейну, для джина і настоянок, для м'ясних і рибних страв, корейських салатів, страв з картоплі.
Основні постачальники спецій - країни Південно-Східної Азії (Китай і В'єтнам, Індія та Індонезія), Близького Сходу (Грузія, Єгипет і Туреччина), Таїланд і Шрі-Ланка, Бразилія і Мексика. На території України прянощі вирощуються в малому обсязі. Вартість 1 тонни сировини в залежності від виду та якості варіюється в межах 1-3 тис. доларів. Виняток становлять екзотичні зразки, наприклад, дикий женьшень. Його вартість сягає 70 тис. доларів за 100 грам. Ціна спецій і прянощів може коливатися в залежності від обсягів зібраного врожаю. У неврожайні роки вартість продукції зростає.
Щоб налагодити прибутковий бізнес з приправами, потрібно розбиратися в питанні якості сировини. Відсутність знань і навичок товарознавця може стати причиною закупівлі неякісної продукції, яку буде складно реалізувати на ринку. Щоб наблизитися до професійного рівня розуміння інформації, потрібно вивчити деякі розділи товарознавства. Наприклад, прянощі - це висушені (цільні або мелені) рослини з стійким індивідуальним смаком і ароматом.
Приклади прянощів - кориця, ваніль, перець, базилік, бадьян. Спеції згідно з визначенням в товароведенні - це добавки, які надають страві солодкий, солоний, кислий чи інший смак. Приклади спецій - сіль (морська і рожева, кухонна і йодована), цукор (тростинний, коричневий і кленовий), харчові кислоти. Приправи згідно професійної термінології - це комбінації різних прянощів і спецій.
При закупівлі великої партії сировини краще запросити досвідченого товарознавця, який визначить, наскільки пропонований товар відповідає стандартам якості. Купуючи продукцію, враховують сезонність попиту. Наприклад, продаж приправ для гриля і шашлику значно зростає у весняно-літній період. У передсвяткові дні підвищується попит на екзотичні, незвичайні прянощі і спеції.
Щоб організувати виробництво приправ, знадобиться кілька тисяч доларів. Конкретна сума залежить від обсягів виробництва, виду і потужності обладнання, кількості співробітників підприємства. Основні статті витрат, пов'язаних з організацією бізнесу з приправами:
Витрати збільшаться, якщо підприємець придбає транспортні засоби для доставки товарів в торговельну точку і для інших потреб підприємства. Додаткові вкладення можуть знадобитися для прикраси торгової точки - покупка нової вивіски, торгового обладнання, елементів декору інтер'єру. Витрати підприємця скоротяться до мінімуму, якщо відмовитися від самостійного фасування спецій і приправ, закуповувати оптом і продавати в роздріб фасовану продукцію. В цьому випадку не доведеться витрачати гроші на покупку виробничого обладнання та оренду виробничих, складських приміщень. Інші переваги цього варіанту:
Компанія «Океан смаку» допоможе відкрити бізнес з приправами під власним брендом з мінімальними вкладеннями. Ви будете продавати товари, випущені під власною торговою маркою, скоротивши особисту участь у виробничому процесі до мінімуму. Прибуток підприємства залежить від чинників - асортимент продукції, цінова політика (відсоток накрутки), розташування торгової точки (прохідність), правильна організація торгівлі (привабливе оформлення приміщення, ввічливий, компетентний продавець, чистота і порядок на прилавку, акуратне розміщення товару на полицях, акції та бонуси для постійних клієнтів).
Фахівці компанії «Океан смаку» допоможуть відкрити прибутковий бізнес з приправами. Оформивши заявку на сайті або обговоривши деталі співпраці з нашим менеджером, ви отримаєте готовий бізнес-план з описом технології виробництва, зазначенням термінів і вартості реалізації проекту. З кожним клієнтом працює персональний менеджер. З ним можна обговорити всі питання, які стосуються запуску проекту. Він пропонує варіанти рецептів і упаковки, надає зразки продукції. Нашим клієнтам гарантовано повний супровід до моменту виробництва першої партії приправ і спецій в оригінальній упаковці під власним торговим знаком. Чому варто звернутися в компанію «Океан смаку»:
Всього 45 днів потрібно, щоб ви з допомогою наших фахівців стали власником рентабельного, перспективного бізнесу. Щоб досягати поставлених цілей, стати успішним підприємцем, потрібно зробити один крок - безплатно отримати зразки продукції та упаковок, прийняти вірне рішення - довіритися досвіду і знань професіоналів!