Навіщо взагалі створюються Private Label? Мета створення ВТМ - стратегія заміщення конкурента. Наприклад, навіть без солідного рекламного бюджету Private Label будь-якого супермаркету з позначкою "завжди низькі ціни, розумна економія" і т. д. істотно збільшить зростання продажів товару. Або ж стратегія розширення бренду. Наприклад, мережа супермаркетів запускає Private Label середньої цінової категорії, економ і топ. Різними брендами вдається консолідувати ЦА, залучити нових клієнтів, підвищити лояльність до магазинів і т. д. Головне при створенні ВТМ - мати чітку стратегію реєстрації і покроково її дотримуватися.
Вибір ніші
Перший крок - визначтеся, в чому ви хороші / досвідчені або що вас приваблює. Справа, яка драйвит, ніколи не набридне, допоможе пережити злети і падіння на шляху ВТМ до успіху.
Базуючись на отриманих відповідях, виберіть нішу. Для цього:
- вивчіть ЦА, створіть аватар клієнта. Хто і чому вибирає саме ваш товар;
- визначитеся з сезонністю. Попит на товар може бути всесезонним (крупи, молочна продукція) або сезонним (морозиво, імбирні пряники, паски і паски);
- вивчіть тренди. За допомогою Google сервісів знайдіть, що найчастіше і коли купували люди, як змінювалися їх переваги протягом тижня, місяця, кварталу, 5 років;
- відокремліть конкурентів. Їх сильні, слабкі сторони, "плюшки", історію;
- зробіть ставку на вузьку або широку нішу. Наприклад, інтернет-магазин гудзиків - це вузька ніша. Інтернет-магазин товарів для шиття і рукоділля - широка;
- розгляньте можливості для масштабування бізнесу. Продумайте, а чи зможе новий товар зайти в супермаркети іншого регіону, сусідніх країн, підкорити ринки зарубіжжя?;
- будьте унікальними. Звичні харчові продукти діляться на групи в залежності від призначення: є продукти масового споживання (виготовлені за стандартними технологіями і призначені для основних груп населення), лікувально-профілактичні та лікувальні дієтичні продукти (створені спеціально для лікувального або ж профілактичного і лікувального харчування), дитяче харчування (призначені для харчування як здорових, так і хворих дітей у віці до трьох років). А також товари існують утилітарні і елітарні. Визначтеся: ви робите багато і для всіх, або ж ви пропонуєте світу щось ексклюзивне, крафтове, унікальне.
Вибір товарної групи

Вибір товарної групи залежить від наявного ресурсу у виробника. Наприклад, фермеру буде цікаво запустити Private Label круп, садівникові - пастили, соків прямого віджиму і варення. При цьому важливо враховувати тенденції, які переважають в галузі. Для продуктів харчування і сектора HORECA актуальними в 2021 будуть:
- маринування і ферментація. Від класичної "бабусиної" квашеної капусти і огірка, до ферментованих пряних трав;
- індивідуалізація. Замість гігантського весільного торта на 5 кг краще замовити іменні капкейки в крафтовій упаковці для кожного гостя. Аналогічно з салатами, закусками, напоями;
- набори для приготування їжі вдома: від приладів і посуду до інгредієнтів і спецій;
- акцент на якість. Експерти сайту Tastewise зафіксували зростання попиту на продукти з імуномодулюючими властивостями, пробіотики, загальнозміцнюючі добавки.
Пошук виробника
Товарна група визначена, ніша теж. Залишилося знайти виробничі потужності. Важливо, щоб підприємство-партнер пройшло сертифікацію за HASSP і іншими системами сертифікації (наприклад, Halal, якщо ви націлені на мусульманську ЦА), мало достатній запас якості і безпеки, хорошу репутацію на ринку, виробничі потужності та досвід створення потрібного вам товару.
Попрацюйте над створенням бренду
ВТМ - це не тільки якісний продукт. Це упаковка, яка привертає увагу, запам'ятовується і відгукується покупцеві. Це історія бренду, місія, візія, цінності "олюднюють" процес виробництва, немов кажуть "подивися - я такий же, як ти, я для тебе" або ж надихає споживача, додаючи йому статусності, впевненості, елітарності.
Бренд хоч ковбаси, хоч спортивного авто складається з УТП (унікальної торговельної пропозиції, яке коротко доносить переваги товару або послуги), логотипу та історії, цінностей і місії. Після вибору назви бренду і логотипу запускається процес патентного пошуку, робота з фахівцями з авторського права. І якщо критичних збігів не виявлено, то бренд отримує свідоцтво реєстрації.
Висновки

Запуск ВТМ - процес, в середньому займає від 3 місяців до півроку. Можна спростити процес запуску власної торгової марки, замовивши послугу розробки ВТМ під ключ.
Компанія "Океан смаку" розробляє і успішно запускає Private Label з 2013 року. Команда фахівців з сертифікації та інтелектуального права, маркетологів, дизайнерів допомогли з'явитися на світ ВТМ, які представлені в торгових мережах таких гравців вітчизняного рітейлу, як "Аврора" і "Маркетопт". "Океан смаку" запускає нову торгову марку (від розробки рецептури і дизайну до реєстрації торгової марки) від 45 до 90 днів. При цьому компанія закриває ряд таких "хворобливих" для підприємця тем, як:
- розробка рецептури;
- реєстрація торгової марки;
- фасування, упаковка продукції;
- розробка дизайну упаковки;
- безпосередньо виробництво;
- логістика (в тому числі і складська) продукту.