Блог УКР

Головні секрети успіху Private Label: як запустити ВТМ і не облажаться

Поняття Private Label (ВТМ, власна торгова марка) перестало бути прерогативою тільки мультимедійних корпорацій, промислових гігантів або транснаціональних компаній. Завдяки креативності подачі товару або послуги, унікальності пропозиції навіть починаючий підприємець може вистрілити зі своєю ВТМ, зробивши товар популярним і рентабельним. Тим більше, що компанії-посередники спрощують процес реєстрації бренду до пари кліків, а нудне просиджування під кабінетами, нудні перевірки в патентних бюро і апробація нового виду кетчупу або ексклюзивного делікатесу займає до 90 днів. Але про все по порядку.
Навіщо взагалі створюються Private Label? Мета створення ВТМ - стратегія заміщення конкурента. Наприклад, навіть без солідного рекламного бюджету Private Label будь-якого супермаркету з позначкою "завжди низькі ціни, розумна економія" і т. д. істотно збільшить зростання продажів товару. Або ж стратегія розширення бренду. Наприклад, мережа супермаркетів запускає Private Label середньої цінової категорії, економ і топ. Різними брендами вдається консолідувати ЦА, залучити нових клієнтів, підвищити лояльність до магазинів і т. д. Головне при створенні ВТМ - мати чітку стратегію реєстрації і покроково її дотримуватися.

Вибір ніші


Перший крок - визначтеся, в чому ви хороші / досвідчені або що вас приваблює. Справа, яка драйвит, ніколи не набридне, допоможе пережити злети і падіння на шляху ВТМ до успіху.
Базуючись на отриманих відповідях, виберіть нішу. Для цього:
  • вивчіть ЦА, створіть аватар клієнта. Хто і чому вибирає саме ваш товар;
  • визначитеся з сезонністю. Попит на товар може бути всесезонним (крупи, молочна продукція) або сезонним (морозиво, імбирні пряники, паски і паски);
  • вивчіть тренди. За допомогою Google сервісів знайдіть, що найчастіше і коли купували люди, як змінювалися їх переваги протягом тижня, місяця, кварталу, 5 років;
  • відокремліть конкурентів. Їх сильні, слабкі сторони, "плюшки", історію;
  • зробіть ставку на вузьку або широку нішу. Наприклад, інтернет-магазин гудзиків - це вузька ніша. Інтернет-магазин товарів для шиття і рукоділля - широка;
  • розгляньте можливості для масштабування бізнесу. Продумайте, а чи зможе новий товар зайти в супермаркети іншого регіону, сусідніх країн, підкорити ринки зарубіжжя?;
  • будьте унікальними. Звичні харчові продукти діляться на групи в залежності від призначення: є продукти масового споживання (виготовлені за стандартними технологіями і призначені для основних груп населення), лікувально-профілактичні та лікувальні дієтичні продукти (створені спеціально для лікувального або ж профілактичного і лікувального харчування), дитяче харчування (призначені для харчування як здорових, так і хворих дітей у віці до трьох років). А також товари існують утилітарні і елітарні. Визначтеся: ви робите багато і для всіх, або ж ви пропонуєте світу щось ексклюзивне, крафтове, унікальне.

Вибір товарної групи



Вибір товарної групи залежить від наявного ресурсу у виробника. Наприклад, фермеру буде цікаво запустити Private Label круп, садівникові - пастили, соків прямого віджиму і варення. При цьому важливо враховувати тенденції, які переважають в галузі. Для продуктів харчування і сектора HORECA актуальними в 2021 будуть:
  • маринування і ферментація. Від класичної "бабусиної" квашеної капусти і огірка, до ферментованих пряних трав;
  • індивідуалізація. Замість гігантського весільного торта на 5 кг краще замовити іменні капкейки в крафтовій упаковці для кожного гостя. Аналогічно з салатами, закусками, напоями;
  • набори для приготування їжі вдома: від приладів і посуду до інгредієнтів і спецій;
  • акцент на якість. Експерти сайту Tastewise зафіксували зростання попиту на продукти з імуномодулюючими властивостями, пробіотики, загальнозміцнюючі добавки.

Пошук виробника


Товарна група визначена, ніша теж. Залишилося знайти виробничі потужності. Важливо, щоб підприємство-партнер пройшло сертифікацію за HASSP і іншими системами сертифікації (наприклад, Halal, якщо ви націлені на мусульманську ЦА), мало достатній запас якості і безпеки, хорошу репутацію на ринку, виробничі потужності та досвід створення потрібного вам товару.
Попрацюйте над створенням бренду
ВТМ - це не тільки якісний продукт. Це упаковка, яка привертає увагу, запам'ятовується і відгукується покупцеві. Це історія бренду, місія, візія, цінності "олюднюють" процес виробництва, немов кажуть "подивися - я такий же, як ти, я для тебе" або ж надихає споживача, додаючи йому статусності, впевненості, елітарності.
Бренд хоч ковбаси, хоч спортивного авто складається з УТП (унікальної торговельної пропозиції, яке коротко доносить переваги товару або послуги), логотипу та історії, цінностей і місії. Після вибору назви бренду і логотипу запускається процес патентного пошуку, робота з фахівцями з авторського права. І якщо критичних збігів не виявлено, то бренд отримує свідоцтво реєстрації.

Висновки



Запуск ВТМ - процес, в середньому займає від 3 місяців до півроку. Можна спростити процес запуску власної торгової марки, замовивши послугу розробки ВТМ під ключ.
Компанія "Океан смаку" розробляє і успішно запускає Private Label з 2013 року. Команда фахівців з сертифікації та інтелектуального права, маркетологів, дизайнерів допомогли з'явитися на світ ВТМ, які представлені в торгових мережах таких гравців вітчизняного рітейлу, як "Аврора" і "Маркетопт". "Океан смаку" запускає нову торгову марку (від розробки рецептури і дизайну до реєстрації торгової марки) від 45 до 90 днів. При цьому компанія закриває ряд таких "хворобливих" для підприємця тем, як:
  • розробка рецептури;
  • реєстрація торгової марки;
  • фасування, упаковка продукції;
  • розробка дизайну упаковки;
  • безпосередньо виробництво;
  • логістика (в тому числі і складська) продукту.
Якщо ви на 100% впевнені, що зможете закохати кожного клієнта в свій товар або послугу, то ваша продукція заслуговує Private Label.